niedziela, 11 listopada 2018

"Red Rowan" - jadeit

Jadeitowy naszyjnik ze srebrnym liściem nawiązuje kolorami do dzisiejszego święta - stulecia niepodległości Polski. Wszystkiego najlepszego!


Naszyjnik został wykonany w dwóch kolorach, srebrnym i czerwonym. Wykorzystane przeze mnie kamienie to jadeitowe kule w rozmiarze 8 mm w barwach ciepłej czerwieni. Tu ciekawostka: kamień zawdzięcza swoją nazwę hiszpańskim konkwistadorom, którzy nosili amulety zrobione z jadeitu przeciwko dolegliwościom związanym z... nerkami. Talizmany były określane je piedra de ijada (kamień lędźwiowy) lub piedra de los riñones, czyli kamień nerkowy.


Mnie osobiście kulki przypominają owoce jarzębiny, która już mocno dojrzała. Sznur kamieni trafił do mnie w wyniku nieudanych zakupów, także jak się okazało, że nie będzie potrzebny do zamówienia, to z chęcią wykorzystałam go do naszyjnika. 

Kulki poprzetykałam przekładkami w kolorze srebrnym, dzięki czemu kojarzy mi się trochę polsko z racji święta, a trochę orientalnie przez te metalowe elementy. Do kompletu dorobiłam kolczyki - malutkie, 3 cm (z biglem 4,3 cm).



Długość naszyjnika wynosi 44 cm, w tym ok. 7,5 cm ma zawieszka.
Całość prezentuje się tak:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz